دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1402 - 06:51

بازی های آسیایی هانگژو| فتحی پور به دور بعد رسید/ بربط حریف قدرتمند قزاقستانی را ایپون کرد

بازی های آسیایی هانگژو| فتحی پور به دور بعد رسید  بربط حریف قدرتمند قزاقستانی را ایپون کرد
در روز دوم رقابت‌های جودو نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در سالن شیائوشان لینپو، مهدی فتحی پور نمایند کشورمان به روی تاتامی رفت و موفق شد نماینده عراق را شکست دهد.
کد خبر : 869607

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی فتحی پور در وزن منفی ۸۱  کیلوگرم در مبارزه نخست خود موفق شد سحن سجس از عراق را شکست دهد تا در ادامه  به مصاف آئن گربکف از بحرین برود. 

در این مسابقه سنگین امتیازی رد و بدل نشد، ولی حریف عراقی به دلیل کم کاری و خطا ودریافت سه کارت زرد بازنده مسابقه اعلام شد. در این وزن ۱۹ جودوکار از کشور‌های کره جنوبی، قطر، ازبکستان، ایران،   ویتنام، امارات، ژاپن، مغولستان، فیلیپین، نپال، تاجیکستان، فلسطین، قرقیزستان، لائوس، چین، قزاقستان، هنگ کنگ، بحرین و عراق حضور دارند.

تیم ملی جودو کشورمان با ۵ نماینده در این دوره از بازی‌ها شرکت کرده و دیروز هم ابولفضل محمودی در وزن منفی ۶۶ با قبول شکست برابر نماینده کره شمالی از گردونه رقابت‌ها حذف شد.
در مسابقات امروز مهدی فتحی پور و مریم بربط به مصاف رقبای خود می‌روند.

مریم بربط حریف قدرتمند قزاقستانی را ایپون کرد

مریم بربط تنها نماینده جودو بانوان کشورمان برابر حریف قزاقستانی پیروز شد و وی را در ثانیه های پایانی ضربه فنی کرد.  مریم بربط ملی پوش وزن منهای ۷۰ کیلوگرم با مایاکووا جودوکار قدرتمند قزاقستانی مبارزه کرد.
وی در این مسابقه حساس حتی در 45 ثانیه پایانی مسابقه می رفت تا حریف قزاقی را ایپون کند ولی با موافقت داوران مواجه نشد اما در ادامه موفق شد حریف را ضربه فنی کند. وی در ادامه با برنده دیدار ازبکستان و ماکائو مسابقه می دهد.در مسابقه گذشته مهدی فتحی پور هم‌موفق شده بود نماینده عراق را شکست دهد.
 معین فرهادی زاد نائب رییس کمیته ملی المپیک با حضور در سالن جودو از نزدیک شاهد هنر نمایی مریم بربط بود. در این وزن ۱۵ جودوکار از کشورهای ژاپن، هند، فیلیپین، چین، قرقیزستان، چین تایپه، تایلند، ازبکستان، ماکائو، قزاقستان، کره جنوبی، کره شمالی، مغولستان،ایران و نپال حضور دارند.
تیم ملی جودو کشورمان با ۵ نماینده در این دوره از بازی ها شرکت کرده و دیروز هم ابولفضل محمودی در وزن منفی ۶۶ با قبول شکست برابر نماینده کره شمالی از گردونه رقابت ها حذف شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته